Gå til sidens indhold

Support

Top 3 support

  • Anbefalinger Manglende mail kvittering med support sagsnummer ved henvendelse på formular

    Får du ikke en mail tilbage med kvittering for modtagelse og support sagsnummer, når du har benyttet formularerne til support og ændringsforslag under Support på datafordeler.dk, skal du gøre følgende:

    1. Tjek dit spamfilter og mappe med uønskede mail.

    2. Mangler du stadig kvitteringsmail, skal du skrive mail med din henvendelse og sende direkte til datafordeler@KMD.dk. Husk at skrive emnet for din henvendelse i emnefelt på mail.

    Vær opmærksom på at der i nogen tilfælde kan gå cirka 5 minutter, inden mail med kvittering og support sagsnummer er modtaget.

  • Kendte fejl Fejlmeddelelse ved oprettelse af Tjenestebruger

    Når man prøver at oprette en vilkårlig tjenestebruger i Selvbetjeningen på produktionsmiljøet, kan man opleve, at der kommer følgende fejlbesked:

    "An error occurred while processing this request"

    Bemærk dog, at Tjenestebrugeren bliver oprettet og kan findes, når siden "brugere" opdateres.

  • Anbefalinger Kan it-systemleverandører anvende egne web- og tjenestebrugere og certifikater på vegne af anvendere?

    It-systemleverandører kan benytte eget certifikat, web- og tjenestebruger samt IP-adresse, når de henter data på Datafordeleren på vegne af en eller flere anvendere. Det er it-systemleverandørens ansvar at anmode et register om adgang til data.

    Datafordeleren anbefaler, at it-systemleverandører har en præcis styring af aftaler med anvenderne og styring af, hvilke web- og tjenestebrugere, certifikater og IP-adresser der bliver benyttet for den enkelte anvender. Det er især vigtig i forhold til kommende ændringer, som for eksempel ved tilføjelser eller udfasninger af anvendere og ved udløb af certifikater.

Alle spørgsmål og svar

Log på selvbetjeningen